עיצוב אתרים מסחרים

הסתכל על עיצוב אתרים מסחריים כפרסומת אחת גדולה. כלומר, עיצוב האתר חייב לכלול את אותם דברים שהיית מצפה למצוא בפרסומת אפקטיבית - פרזנטציה מעניינת שיוצרת רצון דרך תמונות וטקסט.

אם פרסומת כלשהי לא מעניינת זה הופך אותה למשעממת בהגדרה (ולא ראויה לתשומת לב בעתיד). אם מודעה מסחרית לא תופסת את עין המתבונן היא לא תהיה אפקטיבית פשוט בגלל שלא יטרחו לקרוא את מה שכתוב בה. כשמדובר בעיצוב אתרים מסחריים צריך להוסיף לכל זה את העובדה שקהל הגולשים ידוע בחוסר הסבלנות שלו כלומר, הם יקליקו החוצה בשניה מבלי לחשוב פעמיים. אבל אפילו עיצוב אתרים מסחריים מעניין במיוחד יכול להיות לא אפקטיבי לחלוטין. עיצוב אתרים מסחריים שמתבסס על תמונות של בחורות ערומות ומכוניות מהירות יכול למשוך תשומת לב וודאית ודי בקלות אבל מה טיבעה ומה אפשר לעשות עם כזו תשומת לב?

אז איך הופכים עיצוב אתרים מסחריים לפרסומת אפקטיבית?

  • עיצוב אתרים מסחריים צריך לשדר הנאה ואם זה לא משדר הנאה אז לפחות לא חוסר הנאה. הגולש המנוסה יקלוט די מהר איך מרגישה לו הסביבה ואם הוא לא יהנה בה הוא לא ישאר.
  • עיצוב אתרים מסחריים צריך לעשות כסף. חשוב לרכז לפחות חלק אחד של האתר שיתמקד רק סביב המכירות של אותו מוצר או שרות שהאתר מציע.
  • מאד רצוי שכל עיצוב אתר מסחרי יכלול מתנה כלשהי, ישנן הרבה דרכים לתת משהו בעל ערך מבלי לפשוט רגל.
  • חשוב לספק פונקציה דרכה אפשר לבנות מאגר של אימיילים, מינוי לחדשות, מועדון חברים, כל דבר שיאפשר לבעל האתר לאסוף בצורה לגיטימית כתובות של קהילת המשתמשים באתר.
  • כדאי מאד לפרסם את שם החברה ודרכי יצירת הקשר בכל עמוד.
  • חובה שכל עיצוב אתרים מסחריים יעשה מתוך חשיבה על מנועי חיפוש, אחרת סביר להניח שהאתר לא יזכה למבקרים – כותרות גרפיות לא תמיד טובות יותר מכותרות טקסט, מנועי חיפוש לא רואים תמונות. מומלץ מאד להחדיר כמה שיותר טקסט באתר. אם מוסיפים תמונות לא לשכוח לשים עליהם תגיות אלט.