עיצוב אתרי תדמית

עיצוב אתרים תדמיתיים הופכים יותר ויותר פופלריים, בין אם זה עיצוב אתר תדמיתי לחברה גדולה המעוניינת למכור מוצרים או עיצוב אתר לאדם פרטי המציע שרות כלשהו, עיצוב אתרים תדמיתיים מחפש ליצור תדמית חיובית שתקדם את אותה חברה, אדם, מוצר או שרות.

עיצוב אתרים תדמיתיים צריך להעביר באמצעות השפה הגרפית תדמית ומיצוב גם לקהל היעד הספציפי אך גם להביא בחשבון קהלים חדשים ומגוונים כיוון שמכצם הגדרתו אתר תדמיתי מחפש להגדיל את נתח השוק הנוכחי. בעלי עסקים, בעלי חברות גדולות, אנשי המקצועות החופשיים, מוסדות ציבוריים ואנשים פרטיים, כל אלה יכולים להיות גולשים שיגיעו לאתר ויש להתחשב בהם בשעת עיצוב אתר תדמיתי ומכאן שאין להשתמש דווקא בשפה הגרפית המזוהה עם אותה נישה. בשל כך מהווה עיצוב אתר תדמיתי אתגר גרפי לא קטן – מעבר לחזות מקצועית, עיצוב אתר תדמיתי נועד להיות כלי שיווקי לכל דבר ואם בעבר די היה בעיצוב אתר תדמיתי מושתת על אנימציית פלאש בכדי ללכוד את תשומת ליבו של הגולש כיום יש לנקוט בגישה מיתוגית חכמה יותר, גם בשל העובדה שאתרי פלאש כבר אינם דבר חדש וגם בשל העובדה שמנועי חיפוש לא רואים תוכן שניבנה בפלאש, כלומר סיכוייו של האתר להופיע בתוצאות חיפוש הוא קטן מאד ומכאן שכל ייעודו השיווקי לוקה בחסר.

הצרכים החדשים שהתעוררו בתחום עיצוב אתר ים בכלל ואתרים תדמיתיים בכלל מחייבים את מעצבי האתרים לחשוב אחרת. היום עיצוב אתר שכזה צריך לשים דגש על מערך מיתוגי ועיצובי שלם בכדי להעביר תדמית לגולש ולמנועי החיפוש גם יחד ולעמוד בכבוד בעולם התחרותי מאד של עיצוב אתרי תדמית.

עיצוב אתרים תדמיתיים מכיל כיום אופציות להצגת גלריות של תמונות, מידע טקסטואלי רב, תיקי עבודות בפורמטים שונים, דפי צור קשר, צלילים, מוזיקה, ושאר אלמנטים המושכים את העיןכמו גם מידע שיווקי נגיש ומגוון (כגון מאמרים בעיתונים וביקורות באתרים שונים) לעתים עיצוב אתר תדמית יכלול אפילו אופציה להשאיר תגובה כלשהי בפורמט ספר מבקרים או טוק בק.

עושה רושם כי תחום עיצוב אתרי תדמית רק ילך ויגדל, כבר היום כמעט בלתי אפשרי למצוא חברה גדולה ללא אתר שכזה וגם בעלי המקצועות החופשיים החלו להשתמש באפשרות מתוך הבנה כי השקעה בעיצוב אתר שכזה יכולה להניב לא מעט רווחים בעלות זולה יחסית ליתר אמצעי השיווק.